5.6.2017

Trendi

Nyt voi kesä alkaa sillä mulla on aivan mahtava kesäkassi, jossa voi vaikka kantaa lukuisia kirjoja kirjastosta kotiin ;D


Tällä hetkellä on tosi suosittuja nuorten keskuudessa nämä "jumppakassit". Ja eihän nämä kassit ensin oikein innostaneet minua, mutta heti (kyllä heti) kun näin Ihana lehdessä ompeluohjeen, niin oli pakko ommella kassi itselleni. Onhan se ihan eri asia, kun voi tehdä tämän itse.
Olin pitkään miettinyt käyttökohdetta tuolle ihanalle Marimekon kankaalle, jonka olen saanut mummoltani. Kangas on mummoni tai isomummoni ja sitä on kaksi pitkää verhollista. Ja vaikka kuosi onkin todella kaunis, se ei sovi huoneeni sisustuksen väreihin. Eli kassiin päätyi ja jäljelle jäi vielä vaikka kuinka paljon.


Ohje oli hyvä, vaikkakin langansuunta taisi mulla mennä väärin. Se olisi voinut olla selkeämmin kerrottu näin aloittelijan näkökulmasta. Ihanassa on paljon kivoja ohjeita, pitäisikin ostaa lehti useammin.
Kyseisessä lehdessä on myös maalien vertailu, viittauksena parin postausta sitten esillä olleeseen tuunattuun hyllyyn.


Kangas; Marimekko (verhot), jos joku tietää kuosin nimen voi vinkata
Kankaan menekki; 100cm x 37cm
Ohje; Ihana 2/2017
Koko; 45cm x 35cm

Hyvää kesää!

2 kommenttia:

  1. Ihana kuosi, sopii tosi hyvin tuollaiseen pussukkaan! Mullakin on ollut jo pitkään listalla että ompelisin itselleni jumppapussin jostain kivasta kuviokankaasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tykkään myös tosi paljon tuosta kuosista! Ja kannattaa ommella tämmönen, on tosi kätevä.

      Poista

Kiitos kommentistasi💖